Veelgestelde vragen voor gebruikers van G Suite

Heeft u een vraag over het gebruik van G Suite? Wellicht hebben wij het antwoord dat u zoekt!

Filteren op categorie

Beheer

Meest gestelde vragen over Management

Kan ik G Suite voor mijn bedrijf eenvoudig beheren?

Als beheerder van uw G Suite-account kunt u op een nieuwe manier de services van uw gebruikers beheren via de cloud. Dit kan iets heel eenvoudigs zijn, zoals gebruikers toevoegen aan uw account, hun e-mail activeren en ze aan de slag laten gaan met services. G Suite biedt u echter nog meer controle over de gegevens en de veiligheid van uw gebruikers en we raden u aan daar gebruik van te maken.

Hoe kan ik mijn gebruikers toevoegen en beheren?

Voordat mensen in uw organisatie G Suite kunnen gaan gebruiken, moet u hen toevoegen aan uw account. U kunt dit doen op elke computer, of zelfs via de Mobile Management-console op uw mobiele apparaat. Ga in een webbrowser naar admin.google.com en log in met uw beheerdersnaam en -wachtwoord. U gebruikt de Beheerdersconsole ook voor het beheer van de services en wachtwoorden van gebruikers en alle andere aspecten van uw account.

Kan ik beheerdersrechten aan andere gebruikers toewijzen?

Ja. Hoe groot of klein uw organisatie ook is, we raden u aan de verantwoordelijkheid voor het beheer van uw gebruikers en services te verdelen over een kleine groep betrouwbare gebruikers. U kunt een gebruiker beheerdersrechten verlenen door een van de beschikbare beheerdersrollen toe te wijzen. Het toewijzen van een rol geeft de gebruiker toegang tot uw Beheerdersconsole. U kunt een gebruiker superbeheerder maken. Deze persoon kan alle taken in de Beheerdersconsole uitvoeren. Of u kunt een rol toewijzen, waarmee u beperkingen instelt voor de taken die een beheerder kan uitvoeren. U kunt hem bijvoorbeeld alleen toestaan groepen te maken, service-instellingen te beheren of het wachtwoord van een gebruiker opnieuw in te stellen.

Kan ik de gebruikerstoegang tot bepaalde functies of services beheren?

In eerste instantie staan de meeste services ingeschakeld voor uw gebruikers. U kunt in uw Beheerdersconsole services uitschakelen waarvan u niet wilt dat mensen deze gebruiken, of aanpassen hoe deze services werken. U kunt voor iedereen dezelfde instellingen toepassen of unieke beleidsrichtlijnen toepassen voor verschillende gebruikers. U kunt bijvoorbeeld Hangouts alleen inschakelen voor uw ondersteuningsteam, of alleen de afdeling Marketing toestaan openbare Google-sites te delen.

Kan ik nieuwe functies en producten testen voordat ik ze implementeer voor mijn gebruikers?

U en uw gebruikers ontvangen automatisch nieuwe functies en updates, zonder dat u software hoeft te installeren of bij te werken. U kunt nieuwe releases echter makkelijk in de gaten houden via onze release-agenda of -blog. Als u nieuwe functies en producten wilt testen voordat u ze beschikbaar stelt aan uw gebruikers, kiest u de volgorde voor de geplande release in uw Beheerdersconsole. Als u de nieuwe functies of producten meteen beschikbaar wilt stellen zodra Google ze uitrolt voor consumenten, selecteert u de track voor een snelle release.

Biedt G Suite me de mogelijkheid mobiele apparaten te beheren?

U kunt de mobiele apparaten van uw organisatie beheren in de Google Beheerdersconsole. Hierdoor hoeft u niet over een lokale apparaatbeheerserver te beschikken. Met Mobile Management kunt u apparaatbeleid afdwingen op de mobiele apparaten in uw organisatie en acties uitvoeren, zoals het op afstand wissen van de mobiele apparaten van uw gebruikers.

Kan ik meerdere domeinen beheren met G Suite?

Als uw organisatie een nieuwe domeinnaam aanschaft of zakendoet via meerdere domeinen, kunt u al uw domeinen zonder extra kosten toevoegen aan uw account. Gebruikers kunnen dan een identiteit hebben bij een of meer van uw domeinen, terwijl ze services delen als een enkele organisatie. En u beheert al uw domeinen via dezelfde beheerdersconsole. U voegt een domein toe als een apart domein of als een domeinalias. Dit hangt af van hoe u het wilt gaan gebruiken.

Hoe kunt u beleidsrichtlijnen toepassen voor verschillende gebruikers?

Als beheerder van uw Google Cloud-account bepaalt u welke services en functies beschikbaar zijn voor de verschillende gebruikers in uw organisatie. U kunt bijvoorbeeld Google Talk alleen inschakelen voor uw ondersteuningsteam, of alleen de afdeling Marketing toestaan openbare Google Sites te delen. Als u beleidsregels wilt toepassen voor gebruikers, gebruikt u de Google Beheerdersconsole om gebruikers in organisatie-eenheden in te delen. Vervolgens kunt u voor de mensen in elke afzonderlijke eenheid services inschakelen en rechten instellen.

Terug naar boven

Meest gestelde vragen over Management

Kan ik G Suite voor mijn bedrijf eenvoudig beheren?

Als beheerder van uw G Suite-account kunt u op een nieuwe manier de services van uw gebruikers beheren via de cloud. Dit kan iets heel eenvoudigs zijn, zoals gebruikers toevoegen aan uw account, hun e-mail activeren en ze aan de slag laten gaan met services. G Suite biedt u echter nog meer controle over de gegevens en de veiligheid van uw gebruikers en we raden u aan daar gebruik van te maken.

Hoe kan ik mijn gebruikers toevoegen en beheren?

Voordat mensen in uw organisatie G Suite kunnen gaan gebruiken, moet u hen toevoegen aan uw account. U kunt dit doen op elke computer, of zelfs via de Mobile Management-console op uw mobiele apparaat. Ga in een webbrowser naar admin.google.com en log in met uw beheerdersnaam en -wachtwoord. U gebruikt de Beheerdersconsole ook voor het beheer van de services en wachtwoorden van gebruikers en alle andere aspecten van uw account.

Kan ik beheerdersrechten aan andere gebruikers toewijzen?

Ja. Hoe groot of klein uw organisatie ook is, we raden u aan de verantwoordelijkheid voor het beheer van uw gebruikers en services te verdelen over een kleine groep betrouwbare gebruikers. U kunt een gebruiker beheerdersrechten verlenen door een van de beschikbare beheerdersrollen toe te wijzen. Het toewijzen van een rol geeft de gebruiker toegang tot uw Beheerdersconsole. U kunt een gebruiker superbeheerder maken. Deze persoon kan alle taken in de Beheerdersconsole uitvoeren. Of u kunt een rol toewijzen, waarmee u beperkingen instelt voor de taken die een beheerder kan uitvoeren. U kunt hem bijvoorbeeld alleen toestaan groepen te maken, service-instellingen te beheren of het wachtwoord van een gebruiker opnieuw in te stellen.

Kan ik de gebruikerstoegang tot bepaalde functies of services beheren?

In eerste instantie staan de meeste services ingeschakeld voor uw gebruikers. U kunt in uw Beheerdersconsole services uitschakelen waarvan u niet wilt dat mensen deze gebruiken, of aanpassen hoe deze services werken. U kunt voor iedereen dezelfde instellingen toepassen of unieke beleidsrichtlijnen toepassen voor verschillende gebruikers. U kunt bijvoorbeeld Hangouts alleen inschakelen voor uw ondersteuningsteam, of alleen de afdeling Marketing toestaan openbare Google-sites te delen.

Kan ik nieuwe functies en producten testen voordat ik ze implementeer voor mijn gebruikers?

U en uw gebruikers ontvangen automatisch nieuwe functies en updates, zonder dat u software hoeft te installeren of bij te werken. U kunt nieuwe releases echter makkelijk in de gaten houden via onze release-agenda of -blog. Als u nieuwe functies en producten wilt testen voordat u ze beschikbaar stelt aan uw gebruikers, kiest u de volgorde voor de geplande release in uw Beheerdersconsole. Als u de nieuwe functies of producten meteen beschikbaar wilt stellen zodra Google ze uitrolt voor consumenten, selecteert u de track voor een snelle release.

Biedt G Suite me de mogelijkheid mobiele apparaten te beheren?

U kunt de mobiele apparaten van uw organisatie beheren in de Google Beheerdersconsole. Hierdoor hoeft u niet over een lokale apparaatbeheerserver te beschikken. Met Mobile Management kunt u apparaatbeleid afdwingen op de mobiele apparaten in uw organisatie en acties uitvoeren, zoals het op afstand wissen van de mobiele apparaten van uw gebruikers.

Kan ik meerdere domeinen beheren met G Suite?

Als uw organisatie een nieuwe domeinnaam aanschaft of zakendoet via meerdere domeinen, kunt u al uw domeinen zonder extra kosten toevoegen aan uw account. Gebruikers kunnen dan een identiteit hebben bij een of meer van uw domeinen, terwijl ze services delen als een enkele organisatie. En u beheert al uw domeinen via dezelfde beheerdersconsole. U voegt een domein toe als een apart domein of als een domeinalias. Dit hangt af van hoe u het wilt gaan gebruiken.

Hoe kunt u beleidsrichtlijnen toepassen voor verschillende gebruikers?

Als beheerder van uw Google Cloud-account bepaalt u welke services en functies beschikbaar zijn voor de verschillende gebruikers in uw organisatie. U kunt bijvoorbeeld Google Talk alleen inschakelen voor uw ondersteuningsteam, of alleen de afdeling Marketing toestaan openbare Google Sites te delen. Als u beleidsregels wilt toepassen voor gebruikers, gebruikt u de Google Beheerdersconsole om gebruikers in organisatie-eenheden in te delen. Vervolgens kunt u voor de mensen in elke afzonderlijke eenheid services inschakelen en rechten instellen.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact met ons op