Veelgestelde vragen over G Suite

Bent u al klant van G Suite? Ga naar onze ondersteuningspagina.

Prijzen

  • Wat zijn de verschillen tussen de diverse betalingsplannen van G Suite?

    G Suite heeft drie betalingsplannen: Basic, Business en Enterprise. Basic biedt 30 GB opslagruimte per gebruiker, Business biedt onbeperkte opslag en archivering en Enterprise omvat daarnaast geavanceerde beheer- en aanpassingsmogelijkheden. U kunt de details van de betalingsplannen en de onderlinge verschillen hier bekijken.

  • Kan ik G Suite kosteloos uitproberen?

    Ja, u kunt G Suite zonder enige verplichting 14 dagen uitproberen. Meld u aan voor de kosteloze proefperiode. Dat kost u slechts een paar minuten en daarna kunt u accounts maken voor wel tien mensen in uw team. Als u optimaal gebruik wilt maken van de proefperiode, raden we u aan minimaal drie taken uit te proberen die voor u belangrijk zijn, zoals samenwerken in Google Documenten, een videovergadering houden in Hangouts of uw Gmail openen op uw mobiele apparaat. Voer uw factureringsgegevens in voordat de proefperiode afloopt, zodat u de service desgewenst zonder onderbreking kunt blijven gebruiken.

    Nadat u zich heeft aangemeld, kunt u aan uw account tot wel tien mensen toevoegen die een volledig functionele proefversie van G Suite-services kunnen gebruiken. U kunt e-mails versturen met Gmail, vergaderingen houden met Hangouts, in realtime samenwerken met Documenten en alles opslaan in Drive. Gebruik G Suite waar u ook bent. Nadat u zich heeft aangemeld, leidt de installatiewizard u verder. Met de wizard verifieert u uw domein, voegt u gebruikers toe en stelt u vervolgens Gmail in door de MX-records te wijzigen bij uw domeinhost. Onze online tools en het ondersteuningsteam staan hierbij tot uw beschikking.

  • Hoe kan ik G Suite kopen?

    U kunt zich online aanmelden voor G Suite of u kunt contact opnemen met ons verkoopteam. Als u zich online aanmeldt, begint u automatisch met een kosteloze proefperiode van 14 dagen. U kunt wanneer u maar wilt tijdens de proefperiode uw factureringsgegevens invoeren om G Suite aan te schaffen, maar u hoeft pas aan het eind van de proefperiode te betalen. De proefperiode is beperkt tot maximaal tien gebruikers. Als u gedurende de proefperiode meer gebruikers wilt toevoegen dan tien, loopt de proefperiode af en begint u vanaf dat moment te betalen.

  • Hoe kan ik mijn proefabonnement opzeggen als ik besluit G Suite niet te kopen?

    Als u tijdens de proefperiode geen factureringsgegevens invult, wordt uw account automatisch opgeschort zodra de proefperiode afloopt en worden er geen kosten in rekening gebracht. Raadpleeg dit Helpcentrum-artikel als u uw proefabonnement wilt opzeggen.

  • Hoeveel kost het om G Suite te installeren en de migratie naar G Suite uit te voeren?

    Volg onze installatiehandleiding om G Suite kosteloos te installeren en uw informatie te migreren. Ons ondersteuningsteam staat indien nodig tot uw beschikking. Als u de installatie en migratie wilt laten uitvoeren door een expert, neemt u contact op met een Google-partner voor meer informatie over dergelijke services en de kosten daarvan.

  • Wanneer moet ik facturering instellen?

    Wanneer u zich aanmeldt voor G Suite, begint u met een kosteloze proefperiode van 14 dagen voor maximaal tien gebruikers. Als u na 14 dagen G Suite wilt blijven gebruiken of als u meer dan tien gebruikers wilt toevoegen, moet u facturering voor uw abonnement instellen. Het is belangrijk dat u de facturering instelt voordat uw proefperiode is afgelopen, zodat uw services niet worden opgeschort. U kunt de facturering instellen wanneer u wilt.

  • Welke vormen van betaling worden door Google geaccepteerd?

    U kunt voor uw G Suite-abonnement betalen met een internationale creditcard. Google accepteert betalingen met Visa, Mastercard en American Express. In sommige landen kunt u ook betalen door geld te laten afschrijven van een bankrekening (dit wordt ook wel automatische incasso genoemd).

  • Kan ik een heel jaar vooruit betalen voor G Suite in plaats van per maand?

    Jaarmodellen worden alleen in bepaalde landen aangeboden. Bezoek onze tarievenpagina om te bekijken of in uw land jaarmodellen worden aangeboden.

  • Wat wordt in het kader van de tarieven onder een gebruiker verstaan?

    Een gebruiker wordt gedefinieerd als één persoonlijk e-mailadres (naam@uwbedrijf). Een gebruiker kan meerdere e-mailadressen hebben door e-mailaliassen te maken. E-mailaliassen voor groepen (zoals support@uwbedrijf) tellen niet mee als gebruikers. U kunt maximaal 30 e-mailaliassen toevoegen voor elke gebruiker.

  • Als ik een e-mailalias voor een groep wil maken, telt die alias dan als een gebruiker waarvoor ik moet betalen? Hoeveel aliassen kan elke gebruiker hebben?

    Elke gebruiker kan meerdere e-mailadressen hebben door e-mailaliassen te maken. U kunt maximaal 30 e-mailaliassen per gebruiker toevoegen.

  • Is een domein inbegrepen in G Suite?

    Nee, de kosten van een domein staan los van G Suite. Tijdens de aanmelding specificeert u het domein dat u wilt gebruiken voor uw zakelijke e-mail. Als u nog niet de eigenaar van het domein bent, kunt u het tegen een extra vergoeding kopen bij Google.

  • Accepteert Google verschillende valuta's?

    Ja. Tijdens het instellen van uw factureringsgegevens kiest u een land waarin u zakendoet en de valuta waarin u wilt betalen. Het land dat u kiest, bepaalt welke betaalmethoden u kunt gebruiken. Kies uw land en valuta zorgvuldig: u kunt deze later niet meer wijzigen.

Terug naar boven

Neem contact op met de salesafdeling als u nog vragen heeft.

Neem contact op met de supportafdeling als u al G Suite-klant bent.