Veelgestelde vragen voor gebruikers van G Suite

Heeft u een vraag over het gebruik van G Suite? Wellicht hebben wij het antwoord dat u zoekt!

Filteren op categorie

Installatie

Meest gestelde vragen over Setup

Kan ik G Suite uitproberen voordat ik besluit het aan te schaffen?

Ja, u kunt G Suite gedurende een proefperiode van 14 dagen zonder verplichtingen uitproberen. Aanmelden kost u slechts een paar minuten en daarna kunt u accounts maken voor wel tien mensen in uw team. Als u optimaal gebruik wilt maken van de proefperiode, raden we u aan minimaal drie taken uit te proberen waar u benieuwd naar bent, zoals samenwerken aan documenten, een videovergadering starten in Hangouts of uw e-mail in Gmail lezen op uw mobiele apparaat. Voer uw factureringsgegevens in voordat de proefperiode afloopt, zodat u de service desgewenst zonder onderbreking kunt blijven gebruiken.

Wat gebeurt er nadat ik me heb aangemeld voor een proefperiode?

Nadat u zich heeft aangemeld, kunt u aan uw account tot wel tien mensen toevoegen die een volledig functionele proefversie van G Suite-services kunnen gebruiken. U kunt e-mails versturen met Gmail, vergaderen met Hangouts, in realtime samenwerken met Documenten, documenten opslaan in Drive en G Suite overal mee naartoe nemen. Nadat u zich heeft aangemeld, leidt de installatiewizard u verder. Met de wizard verifieert u uw domein, voegt u gebruikers toe en stelt u vervolgens Gmail in door de MX-records te wijzigen bij uw domeinhost. Onze online tools en het ondersteuningsteam staan hierbij tot uw beschikking.

Kan ik mijn eigen domein gebruiken voor G Suite? Wat als ik geen domein heb?

Als u G Suite wilt gebruiken, heeft u een domein nodig, bijvoorbeeld uwbedrijf.nl. Uw domeinnaam is het gedeelte dat na 'www.' staat in de URL van uw website. Als u al een domein heeft, kunt u het invoeren wanneer u zich aanmeldt. (U wordt gevraagd te verifiëren dat u de eigenaar bent van het domein.) Als u nog geen domein heeft of een ander domein wilt gebruiken, kunt u bij een van onze domeinhostpartners een domein naar keuze aanschaffen (indien beschikbaar) wanneer u zich aanmeldt voor G Suite.

Hoe lang duurt het instellen van mijn account?

De basisconfiguratie (het eigendom van uw domein verifiëren en Gmail instellen) duurt ongeveer een kwartier. Hoeveel tijd er daarna nodig is, hangt af van de grootte van uw team en de hoeveelheid gegevens die u migreert (zoals e-mails en contacten). U kunt op elk gewenst moment gebruikers toevoegen en nog meer gegevens migreren.

Kan ik mijn oude e-mails, agenda-afspraken en contacten verplaatsen naar G Suite?

Ja, u kunt uw bestaande e-mail, contacten en agendagegevens meenemen naar G Suite. U kunt de gegevens van uzelf en van uw teamleden migreren of het aan de teamleden zelf overlaten hun gegevens te migreren. G Suite bevat tools waarmee u gegevens kunt migreren uit Microsoft® Exchange, Microsoft Office 365™, IBM® Notes® en andere e-mailsystemen.

Wordt mijn e-mailservice onderbroken tijdens de overstap?

U kunt gewoon e-mail blijven verzenden en ontvangen. Als u Gmail wilt gebruiken in combinatie met G Suite, moet u uw domein (MX-records) zo instellen dat uw e-mail naar de e-mailservers van Google wordt gestuurd. Het is net zoiets als een adreswijziging doorgeven zodat uw post op uw nieuwe adres wordt bezorgd. Zodra de wijziging in de MX-records in werking treedt (na maximaal 72 uur), kunt u e-mail ontvangen en verzenden via uw G Suite-account. Tot die tijd ontvangt en verzendt u e-mail via uw oude e-mailsysteem.

Hoe makkelijk is het om G Suite te leren gebruiken?

Het zou goed kunnen dat veel van uw medewerkers al over Google-tools beschikken voor privégebruik, bijvoorbeeld Gmail en Drive. De medewerkers die nog geen Google-tools gebruiken, zullen merken dat Google-services gebruiksvriendelijk zijn en dat ze hier snel mee leren omgaan. Veel klanten melden dat de toename in productiviteit die G Suite oplevert, de tijdelijke overgangsperiode ruimschoots compenseert. Bovendien kan uw team alles snel onder de knie krijgen met behulp van de gidsen, trainingen en tips in het Informatiecentrum van G Suite.

Hoe kan ik G Suite implementeren voor een groot team?

U kunt G Suite eerst uitproberen tijdens de proefperiode en daarna implementeren voor de rest van uw team. Er zijn verschillende bronnen beschikbaar waarmee u de implementatie kunt plannen en kunt zorgen voor een soepele overgang. Bezoek de configuratie- en implementatiesite voor communicatiesjablonen, migratie- en implementatiegidsen, trainingsbronnen en meer.

Kan iemand G Suite voor mij instellen?

Ja, u kunt samenwerken met een G Suite-partner. Deze ervaren IT-bedrijven kunnen u helpen met de evaluatie, aanpassing, implementatie en overstap naar G Suite. Ze bieden ook trainingen, gegevensbeheer en doorlopende ondersteuning. U kunt bovendien contact opnemen met de G Suite-ondersteuning als u vragen heeft over het instellen van G Suite. Het ondersteuningsteam is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Bezoek de installatiewebsite voor informatie over de configuratie, communicatiesjablonen en bronnen voor implementatie en verandermanagement.

Hoe configureer ik Gmail?

Als u Gmail wilt gebruiken in combinatie met G Suite, stelt u de MX-records van uw domein in. MX-records worden opgeslagen bij uw domeinhost en zorgen ervoor dat uw e-mail naar de e-mailservers van Google wordt geleid. Het is net zoiets als een adreswijziging doorgeven zodat uw post goed wordt bezorgd. Als u al e-mail heeft, ontvangt u berichten voortaan in Gmail in plaats van in de omgeving van uw oude e-mailprovider.

We geven stapsgewijze instructies en ons ondersteuningsteam staat 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.

Terug naar boven

Meest gestelde vragen over Setup

Kan ik G Suite uitproberen voordat ik besluit het aan te schaffen?

Ja, u kunt G Suite gedurende een proefperiode van 14 dagen zonder verplichtingen uitproberen. Aanmelden kost u slechts een paar minuten en daarna kunt u accounts maken voor wel tien mensen in uw team. Als u optimaal gebruik wilt maken van de proefperiode, raden we u aan minimaal drie taken uit te proberen waar u benieuwd naar bent, zoals samenwerken aan documenten, een videovergadering starten in Hangouts of uw e-mail in Gmail lezen op uw mobiele apparaat. Voer uw factureringsgegevens in voordat de proefperiode afloopt, zodat u de service desgewenst zonder onderbreking kunt blijven gebruiken.

Wat gebeurt er nadat ik me heb aangemeld voor een proefperiode?

Nadat u zich heeft aangemeld, kunt u aan uw account tot wel tien mensen toevoegen die een volledig functionele proefversie van G Suite-services kunnen gebruiken. U kunt e-mails versturen met Gmail, vergaderen met Hangouts, in realtime samenwerken met Documenten, documenten opslaan in Drive en G Suite overal mee naartoe nemen. Nadat u zich heeft aangemeld, leidt de installatiewizard u verder. Met de wizard verifieert u uw domein, voegt u gebruikers toe en stelt u vervolgens Gmail in door de MX-records te wijzigen bij uw domeinhost. Onze online tools en het ondersteuningsteam staan hierbij tot uw beschikking.

Kan ik mijn eigen domein gebruiken voor G Suite? Wat als ik geen domein heb?

Als u G Suite wilt gebruiken, heeft u een domein nodig, bijvoorbeeld uwbedrijf.nl. Uw domeinnaam is het gedeelte dat na 'www.' staat in de URL van uw website. Als u al een domein heeft, kunt u het invoeren wanneer u zich aanmeldt. (U wordt gevraagd te verifiëren dat u de eigenaar bent van het domein.) Als u nog geen domein heeft of een ander domein wilt gebruiken, kunt u bij een van onze domeinhostpartners een domein naar keuze aanschaffen (indien beschikbaar) wanneer u zich aanmeldt voor G Suite.

Hoe lang duurt het instellen van mijn account?

De basisconfiguratie (het eigendom van uw domein verifiëren en Gmail instellen) duurt ongeveer een kwartier. Hoeveel tijd er daarna nodig is, hangt af van de grootte van uw team en de hoeveelheid gegevens die u migreert (zoals e-mails en contacten). U kunt op elk gewenst moment gebruikers toevoegen en nog meer gegevens migreren.

Kan ik mijn oude e-mails, agenda-afspraken en contacten verplaatsen naar G Suite?

Ja, u kunt uw bestaande e-mail, contacten en agendagegevens meenemen naar G Suite. U kunt de gegevens van uzelf en van uw teamleden migreren of het aan de teamleden zelf overlaten hun gegevens te migreren. G Suite bevat tools waarmee u gegevens kunt migreren uit Microsoft® Exchange, Microsoft Office 365™, IBM® Notes® en andere e-mailsystemen.

Wordt mijn e-mailservice onderbroken tijdens de overstap?

U kunt gewoon e-mail blijven verzenden en ontvangen. Als u Gmail wilt gebruiken in combinatie met G Suite, moet u uw domein (MX-records) zo instellen dat uw e-mail naar de e-mailservers van Google wordt gestuurd. Het is net zoiets als een adreswijziging doorgeven zodat uw post op uw nieuwe adres wordt bezorgd. Zodra de wijziging in de MX-records in werking treedt (na maximaal 72 uur), kunt u e-mail ontvangen en verzenden via uw G Suite-account. Tot die tijd ontvangt en verzendt u e-mail via uw oude e-mailsysteem.

Hoe makkelijk is het om G Suite te leren gebruiken?

Het zou goed kunnen dat veel van uw medewerkers al over Google-tools beschikken voor privégebruik, bijvoorbeeld Gmail en Drive. De medewerkers die nog geen Google-tools gebruiken, zullen merken dat Google-services gebruiksvriendelijk zijn en dat ze hier snel mee leren omgaan. Veel klanten melden dat de toename in productiviteit die G Suite oplevert, de tijdelijke overgangsperiode ruimschoots compenseert. Bovendien kan uw team alles snel onder de knie krijgen met behulp van de gidsen, trainingen en tips in het Informatiecentrum van G Suite.

Hoe kan ik G Suite implementeren voor een groot team?

U kunt G Suite eerst uitproberen tijdens de proefperiode en daarna implementeren voor de rest van uw team. Er zijn verschillende bronnen beschikbaar waarmee u de implementatie kunt plannen en kunt zorgen voor een soepele overgang. Bezoek de configuratie- en implementatiesite voor communicatiesjablonen, migratie- en implementatiegidsen, trainingsbronnen en meer.

Kan iemand G Suite voor mij instellen?

Ja, u kunt samenwerken met een G Suite-partner. Deze ervaren IT-bedrijven kunnen u helpen met de evaluatie, aanpassing, implementatie en overstap naar G Suite. Ze bieden ook trainingen, gegevensbeheer en doorlopende ondersteuning. U kunt bovendien contact opnemen met de G Suite-ondersteuning als u vragen heeft over het instellen van G Suite. Het ondersteuningsteam is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Bezoek de installatiewebsite voor informatie over de configuratie, communicatiesjablonen en bronnen voor implementatie en verandermanagement.

Hoe configureer ik Gmail?

Als u Gmail wilt gebruiken in combinatie met G Suite, stelt u de MX-records van uw domein in. MX-records worden opgeslagen bij uw domeinhost en zorgen ervoor dat uw e-mail naar de e-mailservers van Google wordt geleid. Het is net zoiets als een adreswijziging doorgeven zodat uw post goed wordt bezorgd. Als u al e-mail heeft, ontvangt u berichten voortaan in Gmail in plaats van in de omgeving van uw oude e-mailprovider.

We geven stapsgewijze instructies en ons ondersteuningsteam staat 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact met ons op