Veelgestelde vragen

Basisprincipes programma

Is dit programma in alle landen beschikbaar?

Het programma is beschikbaar in de volgende landen. Als uw land niet in de lijst staat, raden we u toch aan gebruik te maken van onze openbare materialen en G Suite aan te bevelen bij uw klanten als het aansluit bij hun behoeften.

Welke producten kan ik verkopen?

Zodra u een officiële G Suite-partner wordt, kunt u G Suite, G Suite Business/Drive, Vault, Drive Opslag en Google-berichtencryptie verkopen.

Aan welke segmenten kan ik verkopen?

G Suite-partners kunnen hun producten aanbieden aan commerciële bedrijven met maximaal 750 werknemers en aan onderwijsinstellingen. Voor verkoop aan bedrijven met meer dan 750 werknemers of overheidsinstellingen kunt u contact opnemen met uw kanaalmanager, aangezien hiervoor speciale goedkeuring van Google is vereist.

Is opportunityregistratie beschikbaar?

Ja, zodra partners zijn geautoriseerd, kunnen ze aanbiedingen bij ons registreren. Klanten zijn echter vrij in hun keuze met wie ze willen werken.

De rol van een G Suite-partner

Waarom heeft Google partners nodig voor G Suite?

Partners zijn een essentieel onderdeel van de klantervaring en stellen ons in staat wereldwijd aan de klantvraag te voldoen. We zijn afhankelijk van onze partners voor 1) lokale klantrelaties en expertise 2) persoonlijk contact en 3) een breed scala aanvullende services.

Wat zijn de voordelen van het kopen via een partner?

Partners bieden essentiële services waarmee klanten optimaal gebruik kunnen maken van G Suite en die de eerste installatie, migratie of aanpassing en daarna de doorlopende gebruikerservaring kunnen vereenvoudigen.

Hoe weet ik of Google mijn klanten niet afpakt?

Ons gehele programma is ontworpen om onze partners controle te geven over de klantrelatie, van facturering en prijsbepaling tot ondersteuning, aangepaste services en communicatie. We focussen ons op het bouwen van een optimaal product en willen onze partners helpen een optimale ervaring te bieden.

Moet ik de bestaande applicaties van mijn klanten volledig vervangen door G Suite?

Nee. G Suite bevat een modulaire set services die zijn ontworpen om samen met of onafhankelijk van andere applicaties en systemen te worden gebruikt. We bieden speciaal ondersteuning voor het gebruik met andere applicaties, zoals populaire systemen van Microsoft® en van andere leveranciers.

Uw bedrijf opbouwen rond G Suite

Hoe kan ik geld verdienen als G Suite zo betaalbaar is?

Overstappen op de cloud betekent vaak lagere absolute marges op licentiëring, maar vergroot het belang van partnerservices zoals advisering, gegevensmigratie en verandermanagement. Lagere licentiekosten verhogen het beschikbare budget van de klant voor partnerservices, met lagere algehele leveringskosten voor onze partners.

Moet ik vooraf een grote investering doen?

Uw investering in G Suite kan meeschalen met de interesse in en ingebruikname van services door uw klanten. Wel verwachten we van partners dat ze vooraf wat tijd besteden aan een product- en verkooptraining. Als u besluit uw bestelprocedure te automatiseren met onze G Suite Partner API, is een extra investering vereist voor de ontwikkeling.

Hoe kan ik mijn werknemers aanvankelijk trainen?

Initiële trainingsmaterialen over verkoop, implementatie en ondersteuning vindt u hier.

Hoe werkt facturering zodra ik partner ben?

U voorziet uw klanten rechtstreeks vanuit uw Partnerconsole van licenties. U stuurt de klant de factuur voor de geboden services, aangezien Google uw klant geen facturen stuurt. We bieden factureringsopties voor zowel vooraf betalen (eenmalige betaling) als achteraf betalen (maandelijks). Voor elke licentie die u toevoegt aan uw console, wordt u aan het eind van de maand een kortingstarief in rekening gebracht op basis van uw factureringsvoorkeuren. U kunt per creditcard of bankoverschrijving betalen.

Waar kan ik de Algemene voorwaarden van mijn contract downloaden?

Zodra u de voorwaarden voor partners heeft geaccepteerd en bent geautoriseerd, kunt u het contract downloaden in uw Partnerconsole. U kunt uw partnercontract na acceptatie ook op elk gewenst moment downloaden door op de link 'Algemene voorwaarden' onder aan een pagina van de console te klikken.

Serviceniveaus en ondersteuning

Wie biedt ondersteuning voor eindklanten?

Hoewel het niet verplicht is, worden partners aangemoedigd het eerste aanspreekpunt voor hun klanten te zijn en deze ondersteuning in hun algehele aanbod op te nemen. De ondersteuningslink in het beheerdersdashboard van een klant kan zelfs worden aangepast met uw contactgegevens.

Welke ondersteuning krijg ik als partner?

Na raadpleging van de beschikbare online bronnen kunnen partners zo nodig contact opnemen met het G Suite-ondersteuningsteam voor tweedelijns ondersteuning. Daarnaast kunnen partners technische problemen naar eigen inzicht doorsturen naar het G Suite-ondersteuningsteam. Google biedt deze ondersteuning niet rechtstreeks aan de eindklant, aangezien dit een gelegenheid voor onze partners is om service en ondersteuning te bieden.

Hoe werken SLA's, aangezien Google het product biedt?

Er zijn een paar hoofdcontracten die de SLA tussen Google, de partner en de klant dekken.

  • Google en partner: in de Partnerovereenkomst tussen Google en de partner worden de gezamenlijke verplichtingen ten aanzien van de wederverkoop bepaald.De overeenkomst bevat een definitie van de ondersteuningsverplichtingen die Google heeft wat betreft het gebruik van de Partnerconsole door de partner.
  • Partner en klant: de partner sluit een overeenkomst tussen de partner en klant waarin de voorwaarden voor facturering en betaling, aanvullende producten of services met betrekking tot G Suite, en eventuele aanvullende voorwaarden worden bepaald.
  • Google en klant: Nadat de partner een nieuwe klant heeft geregistreerd, moet de klant akkoord gaan met de Servicevoorwaarden, die Google en de klant binden. In de Servicevoorwaarden worden de voorwaarden bepaald voor Google's levering van de service, bescherming van de privacy van klantgegevens en naleving door de klant van het beleid voor acceptabel gebruik (bijvoorbeeld geen spam, pornografie, inbreuk op het auteursrecht, enzovoort). Als onderdeel van de Servicevoorwaarden levert Google een SLA met betrekking tot de beschikbaarheid van G Suite-services en de middelen die worden ingezet in geval van overtredingen van de SLA (deze middelen bestaan uit een specifiek aantal extra servicedagen). Voor de klanten die services ontvangen van een partner, wordt gespecificeerd dat de partner deze middelen biedt (Google biedt de partner aanvullende servicedagen en de partner moet deze aan de klant doorgeven). In de Servicevoorwaarden wordt ook een richtlijn voor technische ondersteuningsservices gespecificeerd, waarin wordt bepaald welke ondersteuningsverplichtingen Google heeft ten aanzien van de IT-beheerders van G Suite-klanten.

Richtlijnen voor kredietcontroles

Waarom moet Google een kredietcontrole uitvoeren?

Ons programma voor partners is zo opgezet dat partners verantwoordelijk zijn voor het in stand houden van de relatie met hun klanten, terwijl wij een factureringsrelatie onderhouden met onze partners. Als er problemen optreden in de financiële relatie tussen Google en de partner, kan dit uiteindelijk leiden tot een slechte klantervaring. Elke partner die een aanvraag indient voor deelname aan het programma, moet eerst kredietvoorwaarden aangeboden krijgen door Google alvorens te worden goedgekeurd voor het programma om de kans op zulke complicaties te beperken.

Wat zijn de vereisten om te voldoen aan een kredietcontrole?

  1. U moet een legale, geregistreerde onderneming hebben met een lopende kredietgeschiedenis.
  2. Welke bedrijfsregistratiegegevens vereist zijn, hangt af van het land waar uw onderneming is gevestigd: Noord-Amerika en de meeste Europese landen: een Dun & Bradstreet-nummer is voldoende. Zie 'Alle andere regio's' als u dit niet heeft. Alle andere regio's: als u geen Dun & Bradstreet-nummer heeft, is een gescande kopie van het registratiedocument van uw bedrijf vereist, zoals een registratiebrief of een 'certificate of incorporation' (of het equivalent daarvan in uw rechtsgebied), inclusief overheidszegel. Ook is een indicatie van uw juridische fysieke adres vereist. Als het document niet in het Engels is opgesteld, wordt u geacht bij het registratiedocument een eenvoudige vertaling te leveren voor: 1.Geregistreerde bedrijfsnaam 2. Geregistreerd adres van het bedrijf 3. Registratienummer van het bedrijf 4. Registratiedatum van het bedrijf.

Wat als ik een eenmanszaak heb?

Eenmanszaken die voldoen aan de bovenstaande vereisten, komen in aanmerking voor kredietvoorwaarden. Eenmanszaken die geen wettelijk geregistreerd bedrijf hebben of die handelen onder hun eigen naam, actief zijn onder een alias of een fictieve naam gebruiken, ontvangen geen kredietvoorwaarden bij Google.

Hoe lang duurt de kredietcontrole?

De kredietcontrole kan drie tot zeven dagen duren. De precieze duur hangt af van welke aanvullende documentatie vereist is voor uw land (bekijk de lijst met landen waarvoor extra documentatie vereist is).