1

Maak financiële modellen om projecten te evalueren

Als u wilt weten of een voorgesteld project de moeite waard is, kunt u financiële rekenmodellen maken in Spreadsheets. Bereken het effectieve rendement (internal rate of return, IRR), het rendement op de investering (return on investment, ROI) en de netto contante waarde (net present value, NPV). Bekijk het effect van hypothetische scenario's door verschillende kernwaarden in uw model aan te passen. Gebruik conditionele opmaak met kleuren om aan te geven wanneer de kosten de budgetlimieten naderen. Deel de spreadsheet vervolgens met uw team om hun feedback te verzamelen.

2

Maak budgetvoorstellen en werk hieraan samen

Maak een conceptopzet van een budgetvoorstel voor een project en ontvang feedback van uw team via Documenten. De mensen met wie u het concept deelt, kunnen opmerkingen toevoegen en inline bewerkingen voorstellen. U kunt vervolgens op de opmerkingen reageren en toestemming krijgen van betrokkenen om het bestand te gebruiken. In de revisiegeschiedenis kunt u terugzien wie welke wijzigingen heeft aangebracht en u kunt altijd een eerdere versie terugzetten.

3

Brainstorm in realtime over budgetafwegingen en -strategieën

Nadat u uw projectbudget heeft bevestigd, kunt u uw team hierbij betrekken door te overleggen in een Hangout. Deel in de Hangout een link naar uw budgetspreadsheets in Spreadsheets of een document in Documenten dat iedereen kan bewerken en gebruiken om te brainstormen. Vervolgens kunt u tijdens het gesprek overleggen over strategieën en ideeën noteren zodat iedereen overal van op de hoogte is.

4

Deel en beheer bestandstoegang voor multifunctionele teams

Financiële teams werken vaak multifunctioneel samen met andere afdelingen, zoals marketing en sales. Het kan erg lastig zijn iedereen goed op de hoogte te houden, ongeacht of u nu een intern gesprek met medewerkers organiseert of communiceert tussen verschillende afdelingen. Met Discussiegroepen kunt u snel en gemakkelijk met iedereen tegelijk communiceren. U kunt ook beperken hoe vertrouwelijke of gevoelige informatie wordt gedeeld door alleen bepaalde mensen aan een groep toe te voegen. Nadat u e-mailaccounts aan een groep heeft toegevoegd, kunt u in één keer een e-mail naar alle groepsleden verzenden.

5

Host realtime statistieken en gegevensvisualisaties op één website

Wanneer u multifunctioneel samenwerkt, hebben teamleden vaak belangrijke statistieken nodig voor bepaalde aspecten, zoals budgetten, ROI en omzet. Maak een interne website in Sites om deze gegevens en links naar belangrijke documenten te hosten. Gebruik vervolgens rechten voor delen en Discussiegroepen om de toegang tot gevoelige informatie te beheren.

6

Organiseer en analyseer grote hoeveelheden financiële gegevens

Financiële teams werken vaak met grote hoeveelheden financiële gegevens. Met Spreadsheets is het gemakkelijk om deze gegevens overzichtelijk weer te geven en te interpreteren. Maak draaitabellen om gegevenssets samen te vatten en te berekenen. Combineer financiële gegevens uit verschillende spreadsheets tot één spreadsheet met de functie IMPORTRANGE (bereik importeren). Doorzoek grote spreadsheetdatabases naar specifieke informatie met de functie QUERY (zoekopdracht). Voeg aandelenprijzen toe om trends te visualiseren met de functie GOOGLEFINANCE (Google Finance). Analyseer gegevens in uw spreadsheet vervolgens in een handomdraai met de functie Verkennen.

7

Verstuur interne enquêtes

Als uw financiële afdeling services verleent aan een andere groep, kunt u de kwaliteit van deze services meten met een interne enquête. U kunt ook bepalen aan welke projecten prioriteit moet worden gegeven door belanghebbenden een enquête te sturen om financiële gegevens te verzamelen. U kunt uw activiteiten ook stroomlijnen via interne enquêtes om overbodige processen te identificeren of procedures te vinden die slechts marginale waarde hebben. Gebruik Formulieren om uw enquête samen te stellen en te verzenden. Analyseer vervolgens snel de reacties die zijn geregistreerd in Spreadsheets om teambeslissingen te onderbouwen.

8

Maak presentaties voor voorstellen en planningsdoelen

Wanneer u een project start, kunt u een concept maken in Presentaties. U kunt zelfs beginnen met een bestaande sjabloon om tijd te besparen. Voeg hoofddoelen, projectmijlpalen, planningsinitiatieven en eventuele updates toe. Deel de presentatie met uw team zodat iedereen feedback kan toevoegen. Presenteer het voorstel vervolgens aan uw multifunctionele teams wereldwijd.

9

Presenteer aan uw team via videogesprekken

Als uw team is verspreid over meerdere locaties over de hele wereld, kunt u reiskosten besparen door uw voorstellen, budgetplanningen en meer te presenteren via een videogesprek in Hangouts. Deel het bestand dat u presenteert en deel vervolgens uw scherm zodat iedereen dezelfde informatie voor zich heeft. Iedereen kan het bestand updaten of in realtime suggesties doen tijdens het gesprek.

10

Maak een interne documentopslag

Bewaar uw eerdere en huidige financiële rapporten, presentaties, rolspecifieke bronnen en ander materiaal op een centrale locatie door een website te maken in Sites. Vervolgens kunt u de toegang tot deze informatie beheren door rechten in te stellen voor de hele website. Iedereen die toegang heeft tot de website, kan gemakkelijk gegevensanalyses uitvoeren en prognoses samenstellen met de bronnen op de site.