1

Gebruik Documenten om overeenstemming te bereiken over functieomschrijvingen

Veel wervingsprocedures mislukken al in de eerste fase: het opstellen van de functieomschrijving. Wanneer de acquisitiemanager en het HR-acquisitieteam hetzelfde idee hebben over wie de ideale kandidaat is, kunt u vervolgens gemakkelijker de juiste persoon voor de functie vinden.

Gebruik Documenten om met uw team gelijktijdig content te maken, specifieke feedback te geven via realtime opmerkingen en een goede functieomschrijving op te stellen waarin alle perspectieven zijn verwerkt.

2

Vergroot uw aanwezigheid (en het effect hiervan) op carrièrebeurzen met Hangouts en Chromebooks

Als u uw organisatie profileert op carrièrebeurzen, kunt u de beste kandidaten aantrekken. Het kan echter lastig zijn om de juiste mensen veel tijd te laten investeren of ver te laten reizen. Maak een virtueel team met Hangouts en Chromebooks om medewerkers op beurzen te ondersteunen en gebruik te maken van acquisitiemogelijkheden overal ter wereld.

3

Verbeter de samenwerking tussen sollicitatiegespreksleiders met Documenten

Een sollicitatieronde kan een complex proces zijn met vele kandidaten, meerdere posities die moeten worden vervuld en verschillende gesprekspartners per sollicitatie, en dat allemaal op één dag! Met zo veel radertjes in het systeem is het belangrijk om sollicitatiegesprekken op een effectieve en efficiënte manier te voeren.

Sla uw aantekeningen voor sollicitatiegesprekken op in Documenten en deel ze met recruiters, zodat die feedback in realtime kunnen bekijken en aspecten kunnen aanwijzen waarop andere gespreksleiders zich zouden moeten richten. Met een beter geïnformeerd gespreksteam dat productievere sollicitatiegesprekken voert, wordt dit complexe proces wat eenvoudiger.

4

Houd de sollicitatiestatus en updates bij met Spreadsheets

Het is een uitdaging om ervoor te zorgen dat uw recruitingteams, acquisitieteams en andere belanghebbenden tijdige updates krijgen wanneer verschillende kandidaten in verschillende gespreksfasen zijn, er regelmatig updates nodig zijn en er meerdere manieren zijn om informatie door te geven. Gebruik Spreadsheets om de status van kandidaten bij te houden, te volgen en hierover te rapporteren. Zo heeft iedereen op één plaats toegang tot de nieuwste informatie en kunnen mensen rechtstreeks in de spreadsheet taakspecifieke vragen stellen.

5

Verbeter uw acceptatiepercentage voor vacatures met groepsvideogesprekken in Hangouts

Wanneer u besluit dat u een bepaalde kandidaat een functie wilt aanbieden, wilt u zich onderscheiden van alle andere opties die hij overweegt. In plaats van via de telefoon te communiceren, kunt u uw aanbod op een effectievere en prettigere manier doen door een persoonlijk gesprek te voeren in Hangouts. Laat bijvoorbeeld de acquisitiemanager, verwijzer, sollicitatiegespreksleider en toekomstige collega's de functie samen aanbieden via een groepsvideogesprek om te laten zien dat ze enthousiast zijn over hun nieuwe collega en hem welkom heten.

6

Voer effectievere sollicitatiegesprekken op afstand door Hangouts en Documenten te combineren

Hoewel u kandidaten kunt vragen voorbeelden van content te sturen, is een realtime test de beste manier om inzicht te krijgen in hun programmeer- of schrijfvaardigheden. Wacht niet totdat u ver in de sollicitatieprocedure bent voordat u de vaardigheden van een kandidaat test.

Deel in de eerste fasen van het recruitingproces bestanden in Documenten met kandidaten tijdens sollicitatiegesprekken op afstand in Hangouts. Terwijl een kandidaat programmeercode of andere content in het gedeelde document schrijft, kan de gespreksleider het denkproces van de kandidaat volgen bij het oplossen van problemen, verduidelijkende vragen stellen en een steekproef van het uiteindelijke resultaat beoordelen die een goed beeld geeft van de geschiktheid van de kandidaat voor de functie.

7

Vereenvoudig het inwerkproces door trainingsbronnen te hosten in Sites

In grote of gedistribueerde bedrijven is de kans groot dat nieuwe medewerkers een beetje gedesoriënteerd raken. Daarom vindt er binnen de eerste maanden van het dienstverband veel verloop plaats. Maak een Sites-webpagina met alle inwerk- en trainingsbronnen zodat nieuwe medewerkers snel op de hoogte raken en belangrijk referentiemateriaal gemakkelijk kunnen terugvinden.

8

Verzamel snel feedback van collega's met Formulieren, zonder dat u speciale software nodig heeft

Het kan lastig zijn om snel feedback te krijgen over prestaties van werknemers, projectinitiatieven en andere activiteiten als u niet over de juiste tools of de tijd beschikt om al uw collega's te benaderen. Met Formulieren kunt u gemakkelijk enquêtes maken en deze in één keer naar grote groepen mensen versturen. Als u hierin een begripvolle opstelling van het management combineert met wat humor, kunt u veel reacties krijgen. U kunt de resultaten vervolgens analyseren en samenvatten nadat de reacties van medewerkers zijn geregistreerd in Spreadsheets.

9

Houd het trainingscurriculum actueel en consistent door het op te slaan in Drive

Als de instructeurs van uw organisatie over de hele wereld hetzelfde trainingscurriculum geven, kan het lastig zijn om te zorgen dat iedereen actueel materiaal gebruikt. Mensen delen nieuwe versies van content vaak als e-mailbijlagen, maar naarmate de hoeveelheid content en het aantal versies toenemen, wordt ook de kans groter dat sommige instructeurs een aantal updates missen (of de verkeerde versies updaten) en trainingen geven met verouderd materiaal.

Als u uw cursuscontent actueel wilt houden, slaat u deze op in een Drive-map die u met alle instructeurs deelt. Als iemand een document of presentatie bewerkt, kunnen andere instructeurs de wijzigingen bekijken en in realtime feedback toevoegen. De updates worden meteen voor iedereen weergegeven, zodat het curriculum altijd up-to-date en consistent blijft voor elke training wereldwijd.

10

Geef overal ter wereld cursussen met virtuele klaslokalen in Hangouts

Naarmate bedrijven groeien, stijgen de trainingsbehoeften en -kosten. In plaats van op elke locatie nieuwe trainingsprogramma's op te zetten, kunt u bestaande programma's omzetten in virtuele lessen zodat medewerkers op andere locaties online trainingen kunnen volgen via Hangouts.