1

Organiseer succesvolle fundraisers

Het kan tijdrovend en lastig zijn om fundraisers te organiseren en te coördineren. Maak een agenda voor uw team om collega's tijdens de planningsfase op de hoogte te houden van de evenementinformatie en -planning. Zodra alles klaar is, kunt u uw evenement publiceren met uitnodigingen via Agenda of Google+. U kunt ook bijlagen toevoegen, zoals flyers die u heeft opgeslagen in Drive. Bouw vervolgens een externe website voor het evenement met informatie, contacten, formulieren voor aanmelding en nog veel meer in Google Sites. Zo hebben deelnemers op één centrale plaats toegang tot alle informatie vanaf elk apparaat.

2

Lanceer en publiceer grote campagnes

Wanneer u fondsen probeert te werven in de non-profitsector, krijgt u steeds meer te maken met concurrentie. U moet het effect van uw fondsenwervingscampagnes op donateurs en potentiële vrijwilligers dus zien te vergroten. Maak een website met aansprekende afbeeldingen en andere relevante informatie in Google Sites om de missie van uw organisatie te benadrukken. Vergroot het bereik van uw organisatie door inspirerende presentaties te maken in Presentaties, video-opnamen te publiceren op het officiële YouTube-kanaal van uw organisatie en nieuwe en bestaande sponsors te targeten via Formulieren. Vervolgens kunt u al deze bestanden insluiten op uw website. Zodra uw website klaar is, promoot u de Google+ pagina van uw organisatie door leden aan te moedigen innovatieve ideeën te delen. U kunt Google+ ook gebruiken om vrijwilligers te laten weten op welke manieren ze kunnen bijdragen aan uw goede doel.

3

Stel overtuigende subsidie-aanvragen op

Stel professionele subsidie-aanvragen voor uw non-profitorganisatie op via Documenten. Zoek met de ingebouwde zoektool snel naar diagrammen, informatie en andere gegevens zonder dat u uw document hoeft te verlaten. Heeft u input van collega's nodig over uw conceptversie? Deel uw document zodat anderen het gelijktijdig kunnen bewerken (of bewerkingen kunnen voorstellen). U kunt in realtime feedback ontvangen via gerichte reacties en de ingebouwde chatfunctie. Het is niet nodig om meerdere versies te maken (en correct bij te houden): gebruik de revisiegeschiedenis om te zien wie wanneer welke wijzigingen heeft aangebracht. U kunt op elk gewenst moment eerdere versies terugzetten.

4

Centraliseer belangrijke organisatiebestanden op één centrale website

Zoekt u een gemakkelijkere manier om de administratieve informatie van uw non-profitorganisatie te beheren? Bewaar interne nieuwsberichten, blogberichten, fondsenwervingsacties, campagnes, online formulieren, trainingscontent en meer op één centrale plaats met Google Sites. Nu beschikt uw organisatie over één handige plaats waar alle belangrijke informatie te vinden is en waartoe elke medewerker (of een selecte groep vrijwilligers) altijd en vanaf elk apparaat toegang heeft.

5

Stroomlijn dagelijkse processen door papierloos te werken

Beheer uw dagelijkse activiteiten via internet. Met Formulieren kunt u binnen enkele minuten digitale formulieren maken voor vakantieaanvragen, hardwareverzoeken, vrijwilligersaanmeldingen en meer. Houd belangrijke administratieve taken (zoals medewerkersroosters en deadlines) bij in Agenda en Spreadsheets. Vervolgens kunt u al uw content actueel houden door bestanden op te slaan in een Drive-map. Nadat u de map met collega's heeft gedeeld, verloopt het beheer automatisch: als iemand een bestand bewerkt, krijgt iedereen de nieuwste versie te zien en kunnen mensen in realtime feedback toevoegen.

6

Maak en beheer digitale bestanden op een veilige manier

De hoeveelheid digitale content die door non-profitorganisaties wordt gemaakt en beheerd, blijft exponentieel groeien. Bewaar en beheer bestanden met rich media (zoals afbeeldingen, logo's, pdf-handleidingen en campagnevideo's) via Drive. Drive wordt gesynchroniseerd met de cloud, zodat iedereen altijd toegang heeft tot de nieuwste versie van de content. Dankzij de functies voor delen en toegangsbeheer kunt u eenvoudig en veilig samenwerken met externe financieringsorganisaties.

7

Organiseer uw e-mail en vind belangrijke mails snel terug

Wanneer u fondsenwervingscampagnes organiseert, een subsidieaanvraag doet of maandelijkse nieuwsbrieven naar donateurs stuurt, is het essentieel dat u de binnenkomende e-mailberichten goed kunt beheren. Gebruik sterren om bepaalde berichten te markeren als belangrijk of laat de Prioriteitsinbox van Gmail uw berichten automatisch voor u sorteren en prioriteren, zodat u zich eerst kunt richten op de e-mails die het belangrijkst zijn. U kunt zelfs filters en labels instellen (bijvoorbeeld voor specifieke evenementen of projecten), zodat u berichten gemakkelijker kunt indelen, terugvinden en beantwoorden.

8

Werf, interview en train snel potentiële medewerkers of vrijwilligers

Nadat geïnteresseerde kandidaten of vrijwilligers hun gegevens hebben doorgegeven via Formulieren, kunt u via Hangouts sollicitatiegesprekken voeren met de kandidaten die u selecteert, waar ter wereld ze zich ook bevinden. Nadat u mensen heeft aangenomen, kunt u het trainingsproces stroomlijnen met een Sites-website met checklists, belangrijke informatie en inwerktaken.

9

Train uw medewerkers en vrijwilligers, altijd en overal

Veel non-profitorganisaties hebben medewerkers en vrijwilligers over de hele wereld. Als u mensen op verschillende locaties wilt trainen, kunt u een centrale trainingswebsite maken met Google Sites. Sla al uw trainingstaken, organisatiebeleid en andere documenten op in Drive en sluit deze opgeslagen bestanden in op de trainingssite om een trainingsportal op te zetten waar mensen zelf kunnen vinden wat ze nodig hebben. Als u een live training wilt organiseren, kunt u internationaal een virtuele presentatie geven met Hangouts om tijd en reiskosten te besparen. Informeer iedereen vervolgens van tevoren over de trainingsschema's door een gedeelde agenda voor de trainingen te maken en in te sluiten op de site.

10

Communiceer snel met medewerkers en andere grote groepen

Het kan lastig zijn om iedereen goed op de hoogte te houden, ongeacht of u nu een interne discussie met personeelsleden organiseert of wilt communiceren met al uw donateurs, leden, vrijwilligers, medestanders of klanten. Met Discussiegroepen kunt u gemakkelijk en efficiënt met iedereen tegelijk communiceren. Nadat u e-mailaccounts aan een groep heeft toegevoegd, kunt u via één adres een e-mail naar alle mensen in die groep verzenden of documenten delen met de groep. U kunt ook een online forum maken om een populair onderwerp in uw branche te bespreken of vragen over uw organisatie te beantwoorden.

Gebruikt u G Suite nog niet?

Start een kosteloze proefperiode

Ontvang hulp bij aanmelding


Maakt u al gebruik van G Suite?

Ontvang training en tips