1

Concepten voor technische specificaties maken en technische specificaties delen

Wanneer u een nieuwe website plant, kunt u Google Documenten gebruiken om concepten voor al uw technische specificaties te maken. Deel deze specificaties vervolgens met uw teamleden zodat zij feedback kunnen geven en iedereen akkoord is met wat er moet worden ontwikkeld.

2

Bestanden op één plek opslaan en archiveren

Als u uw technische specificaties, scripts en andere bestanden opslaat in Google Drive, kunt u deze altijd en vanaf elk apparaat openen. En als er iets fout gaat met een bestand of als een build niet klaar is voor publicatie, kunt u altijd een eerdere versie terugzetten.

3

Eenvoudig indrukwekkende websites maken

Of het nu gaat om een intranet voor uw bedrijf, een projectwebsite voor uw team of een portal voor klanten, met Google Sites kunt u de gewenste websites maken. Sites is geïntegreerd met andere Google-producten zodat u heel eenvoudig documenten, spreadsheets, agenda's en meer kunt invoegen zonder dat hiervoor complexe ontwikkelingswerkzaamheden nodig zijn. Als uw site openbaar is, kunt u meer verkeer naar uw site halen met Google Mijn Bedrijf.

4

Uw website aantrekkelijker maken

Websites concurreren met elkaar om bezoekers, dus het is belangrijk om uw website te laten opvallen en zo meer webverkeer te ontvangen. Begin met een sterke visuele stijl door kleurrijke afbeeldingen, contrasterende thema's en lettertypestijlen toe te voegen. Vergroot de interactiviteit door functies zoals agenda's, kaarten of YouTube-video's toe te voegen. Spreek uw klanten aan door nieuwsupdates te plaatsen en online promoties uit te voeren op Google+. Maak uw site tot slot vindbaar in zoekresultaten door de zoekmachineoptimalisatie (SEO) te verbeteren.

5

Maak uw website geschikt voor mobiele apparaten

Veel mensen bezoeken websites via hun telefoon. Het is daarom van belang dat u ervoor zorgt dat uw site goed werkt op verschillende mobiele apparaten. Met Sites wordt uw websitecontent automatisch aangepast voor verschillende schermformaten en worden er functies toegevoegd voor bepaalde apparaattypen, zoals telefoonnummers waarop kan worden getikt om te bellen. U kunt ook meer mobiel verkeer genereren met AdWords. Op mobiele apparaten gebruiken mensen meestal minder en kortere termen, dus houd uw zoekwoorden kort en relevant.

6

Geavanceerde, dynamische websites ontwikkelen

Ontwikkel uw mobiele en web-apps met Google App Engine en Google Cloud Platform om geavanceerde functies en scripts te maken. Laat bezoekers inloggen met hun e-mailaccount, sla formulierantwoorden op in een database, maak contentbeheersystemen en meer. Ontwikkel nieuwe functies zonder de live site te beïnvloeden via de revisiebeheerfunctie van Cloud Platform. Bekijk een voorbeeld van uw wijzigingen en vergelijk siteversies om vervolgens de wijzigingen te selecteren die u wilt aanbrengen.

7

Prototypen delen met externe teams of klanten

Als u met internationale teams of klanten werkt, kunt u Hangouts gebruiken om te chatten en videovergaderingen te houden. Deel uw scherm om concepten te laten zien en feedback te krijgen voorafgaand aan publicatie.

8

Voortgang en planning van teams bijhouden

Als uw team aan een complex project werkt, kan het gebeuren dat niet iedereen de gewijzigde deadlines, voortgang van anderen en de nieuwste updates kan bijhouden. Houd functietoewijzingen of lanceringsdeadlines bij via gedeelde projectplannen en planningen in Google Spreadsheets. Iedereen kan zijn of haar voortgang meteen in realtime updaten, ongeacht waar ter wereld mensen zich bevinden.

9

Iedereen op de hoogte houden via een mailinglijst

Als u prototypen en statusupdates met uw team wilt delen, kunt u Google Discussiegroepen gebruiken om een mailinglijst samen te stellen. Vervolgens kunt u iedereen via één e-mailadres bereiken.

10

Feedback van bezoekers verzamelen en analyseren

Wilt u feedback ontvangen van klanten, zodat u de algehele kwaliteit van websitebezoeken kunt verbeteren? Maak een online enquête om de tevredenheid over de site te peilen en sluit deze enquête in op uw website via Google Formulieren. U kunt ook Google Analytics gebruiken om bezoekersverkeer te analyseren, zodat u uw marketingcampagnes en de betrouwbaarheid van uw site kunt verbeteren.