Veelgestelde vragen voor gebruikers van G Suite

Heeft u een vraag over het gebruik van G Suite? Wellicht hebben wij het antwoord dat u zoekt!

Filteren op categorie

Veelgestelde algemene vragen

Meest gestelde algemene vragen

Wat maakt G Suite anders?

Er zijn vijf aspecten waarin G Suite zich onderscheidt. Daarom heeft onderzoeksbureau Radicati G Suite uitgeroepen tot marktleider in zakelijke cloudmail.

Een cloudpionier. Google is een vertrouwde naam en marktleider op het gebied van betrouwbare cloudinfrastructuren.

Gebouwd voor de cloud. G Suite is ontworpen als een volledig cloudgebaseerde service, zodat een IT-afdeling geen tijd en geld hoeft te steken in het onderhoud van desktopcomponenten.

Een compleet pakket. De suite biedt u onder meer de mogelijkheid bestanden op te slaan en te delen via Drive, in realtime samen te werken via Google Documenten, deel te nemen aan videovergaderingen via Hangouts en gebruik te maken van een professionele e-mailclient via Gmail, allemaal voor één prijs.

Consistentie en gemak. De gebruikservaring voor G Suite-gebruikers is op elk apparaat en voor elk besturingssysteem en elke browser hetzelfde en veel werknemers gebruiken thuis al producten van Google.

Offline ondersteuning. Met Gmail, Agenda en Google Documenten kunnen gebruikers ook offline content weergeven, bewerken en maken. Zodra ze weer verbinding maken met internet, wordt alle content automatisch gesynchroniseerd.

Waarom moet ik betalen voor G Suite wanneer Google soortgelijke producten gratis aanbiedt?

Met G Suite ontvangt u een aantal zakelijke services die niet beschikbaar zijn in de gratis consumentenversie, waaronder professionele e-mail voor uw domein, extra opslagruimte voor Gmail en Drive, altijd beschikbare ondersteuning per telefoon en e-mail, 99,9% gegarandeerde beschikbaarheid, compatibiliteit met Microsoft Outlook, verbeterde beveiligingsfuncties en volledig beheer van alle gebruikersaccounts.

Wat zijn de prijzen en factureringsopties?

Wanneer u zich aanmeldt voor G Suite, kunt u dit eerst 14 dagen kosteloos uitproberen met maximaal tien gebruikers. Het is belangrijk dat u vóór het einde van de proefperiode een facturerings- en betalingsplan instelt, zodat de service niet wordt onderbroken. G Suite kost € 4 per gebruiker per maand of € 40 per gebruiker per jaar, ongeacht de grootte van uw bedrijf. G Suite met onbeperkte opslagruimte en Vault kost € 4 per gebruiker per maand extra. Het betalingsplan is flexibel: u heeft de mogelijkheid om op elk gewenst moment gebruikersaccounts toe te voegen en te verwijderen. U betaalt alleen voor de service die u in een maand heeft gebruikt. U krijgt een maandelijkse factuur. Opmerking: Bestaande klanten kunnen andere betaalmodellen blijven gebruiken.

Als ik slechts één van de producten wil, moet ik dan het hele pakket kopen?

Ja. G Suite is ontworpen als een alles-in-één-oplossing met geïntegreerde tools die probleemloos samenwerken. Als u bijvoorbeeld een bericht in Gmail ontvangt, kunt u het bericht meteen omzetten naar een Agenda-afspraak. Wanneer u een opmerking toevoegt in Documenten, Spreadsheets of Presentaties, ontvangen de mensen met wie u samenwerkt automatisch een e-mailmelding. U kunt met één klik een Hangouts-videovergadering starten vanuit uw inbox of agenda. Wanneer u deze tools als een compleet pakket gebruikt, verbetert u de productiviteit en is de toegevoegde waarde voor uw bedrijf het hoogst. Uiteraard kunt u ook gewoon het hele pakket aanschaffen en alleen gebruik maken van de services die u wenst te gebruiken.

Is G Suite compatibel met mijn huidige e-mailclient?

U heeft niet alleen toegang tot e-mail van G Suite via de Gmail-webinterface, u kunt ook e-mail verzenden en ontvangen via uw favoriete desktopclient. Afhankelijk van de client kunt u het IMAP- of POP-mailprotocol gebruiken. Als u van Microsoft Exchange of een andere Outlook-service overschakelt naar G Suite, kunt u G Suite Sync gebruiken. Dit is een plug-in voor Outlook 2003, 2007, 2010 of 2013 waarmee u Outlook kunt gebruiken om uw e-mail, agenda en contacten voor G Suite te beheren, evenals uw notities, taken en agenda-aantekeningen voor Outlook.

Kan ik mijn huidige software vervangen door Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties?

Onze ervaring is dat veel van onze klanten hun bestaande productiviteitssuites niet meer nodig hebben en uitsluitend nog met Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties werken. Documenten, Spreadsheets en Presentaties zijn productiviteitstools waarmee u verschillende soorten bestanden kunt maken, zoals tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties. U kunt in realtime met anderen samen aan bestanden werken en deze online opslaan in Google Drive. Deze services maken deel uit van G Suite en werken op elk apparaat. In tegenstelling tot traditionele desktopapplicaties hoeft er geen software te worden geïnstalleerd. Ze zijn compatibel met bestanden die zijn gemaakt in andere programma's, zoals Microsoft Office.

Kan ik via G Suite een domein kopen? Of mijn website hosten?

Ja. Wanneer u zich aanmeldt voor G Suite, kunt u bij een van onze domeinhostpartners een nieuw domein aanschaffen. Nadat u het domein heeft aangeschaft, wordt Gmail automatisch ingesteld voor uw domein en krijgt u volledige controle over de instellingen van uw domein.

Websites worden niet gehost door G Suite, maar we werken samen met bedrijven die hosting en andere website-services aanbieden die goed met G Suite kunnen worden geïntegreerd.

Terug naar boven

Meest gestelde algemene vragen

Wat maakt G Suite anders?

Er zijn vijf aspecten waarin G Suite zich onderscheidt. Daarom heeft onderzoeksbureau Radicati G Suite uitgeroepen tot marktleider in zakelijke cloudmail.

Een cloudpionier. Google is een vertrouwde naam en marktleider op het gebied van betrouwbare cloudinfrastructuren.

Gebouwd voor de cloud. G Suite is ontworpen als een volledig cloudgebaseerde service, zodat een IT-afdeling geen tijd en geld hoeft te steken in het onderhoud van desktopcomponenten.

Een compleet pakket. De suite biedt u onder meer de mogelijkheid bestanden op te slaan en te delen via Drive, in realtime samen te werken via Google Documenten, deel te nemen aan videovergaderingen via Hangouts en gebruik te maken van een professionele e-mailclient via Gmail, allemaal voor één prijs.

Consistentie en gemak. De gebruikservaring voor G Suite-gebruikers is op elk apparaat en voor elk besturingssysteem en elke browser hetzelfde en veel werknemers gebruiken thuis al producten van Google.

Offline ondersteuning. Met Gmail, Agenda en Google Documenten kunnen gebruikers ook offline content weergeven, bewerken en maken. Zodra ze weer verbinding maken met internet, wordt alle content automatisch gesynchroniseerd.

Waarom moet ik betalen voor G Suite wanneer Google soortgelijke producten gratis aanbiedt?

Met G Suite ontvangt u een aantal zakelijke services die niet beschikbaar zijn in de gratis consumentenversie, waaronder professionele e-mail voor uw domein, extra opslagruimte voor Gmail en Drive, altijd beschikbare ondersteuning per telefoon en e-mail, 99,9% gegarandeerde beschikbaarheid, compatibiliteit met Microsoft Outlook, verbeterde beveiligingsfuncties en volledig beheer van alle gebruikersaccounts.

Wat zijn de prijzen en factureringsopties?

Wanneer u zich aanmeldt voor G Suite, kunt u dit eerst 14 dagen kosteloos uitproberen met maximaal tien gebruikers. Het is belangrijk dat u vóór het einde van de proefperiode een facturerings- en betalingsplan instelt, zodat de service niet wordt onderbroken. G Suite kost € 4 per gebruiker per maand of € 40 per gebruiker per jaar, ongeacht de grootte van uw bedrijf. G Suite met onbeperkte opslagruimte en Vault kost € 4 per gebruiker per maand extra. Het betalingsplan is flexibel: u heeft de mogelijkheid om op elk gewenst moment gebruikersaccounts toe te voegen en te verwijderen. U betaalt alleen voor de service die u in een maand heeft gebruikt. U krijgt een maandelijkse factuur. Opmerking: Bestaande klanten kunnen andere betaalmodellen blijven gebruiken.

Als ik slechts één van de producten wil, moet ik dan het hele pakket kopen?

Ja. G Suite is ontworpen als een alles-in-één-oplossing met geïntegreerde tools die probleemloos samenwerken. Als u bijvoorbeeld een bericht in Gmail ontvangt, kunt u het bericht meteen omzetten naar een Agenda-afspraak. Wanneer u een opmerking toevoegt in Documenten, Spreadsheets of Presentaties, ontvangen de mensen met wie u samenwerkt automatisch een e-mailmelding. U kunt met één klik een Hangouts-videovergadering starten vanuit uw inbox of agenda. Wanneer u deze tools als een compleet pakket gebruikt, verbetert u de productiviteit en is de toegevoegde waarde voor uw bedrijf het hoogst. Uiteraard kunt u ook gewoon het hele pakket aanschaffen en alleen gebruik maken van de services die u wenst te gebruiken.

Is G Suite compatibel met mijn huidige e-mailclient?

U heeft niet alleen toegang tot e-mail van G Suite via de Gmail-webinterface, u kunt ook e-mail verzenden en ontvangen via uw favoriete desktopclient. Afhankelijk van de client kunt u het IMAP- of POP-mailprotocol gebruiken. Als u van Microsoft Exchange of een andere Outlook-service overschakelt naar G Suite, kunt u G Suite Sync gebruiken. Dit is een plug-in voor Outlook 2003, 2007, 2010 of 2013 waarmee u Outlook kunt gebruiken om uw e-mail, agenda en contacten voor G Suite te beheren, evenals uw notities, taken en agenda-aantekeningen voor Outlook.

Kan ik mijn huidige software vervangen door Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties?

Onze ervaring is dat veel van onze klanten hun bestaande productiviteitssuites niet meer nodig hebben en uitsluitend nog met Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties werken. Documenten, Spreadsheets en Presentaties zijn productiviteitstools waarmee u verschillende soorten bestanden kunt maken, zoals tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties. U kunt in realtime met anderen samen aan bestanden werken en deze online opslaan in Google Drive. Deze services maken deel uit van G Suite en werken op elk apparaat. In tegenstelling tot traditionele desktopapplicaties hoeft er geen software te worden geïnstalleerd. Ze zijn compatibel met bestanden die zijn gemaakt in andere programma's, zoals Microsoft Office.

Kan ik via G Suite een domein kopen? Of mijn website hosten?

Ja. Wanneer u zich aanmeldt voor G Suite, kunt u bij een van onze domeinhostpartners een nieuw domein aanschaffen. Nadat u het domein heeft aangeschaft, wordt Gmail automatisch ingesteld voor uw domein en krijgt u volledige controle over de instellingen van uw domein.

Websites worden niet gehost door G Suite, maar we werken samen met bedrijven die hosting en andere website-services aanbieden die goed met G Suite kunnen worden geïntegreerd.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact met ons op